#ensilumi

Luonto·

5 ~ ensilumi

Marraskuun lopulla saimme Raumalle ensilumen. Lumi oli vain muutaman päivän ja lähdinkin silloin heti tallentamaan päivien tunnelmaa Vanhaan Raumaan. Ulkoilua, estetiikkaa ja mielen hyvinvointia.

Lifestyle·

Hetkiä kotona 2511

On ollut kaikenlaista hommaa marraskuussa ja nyt on jo ensimmäinen adventtisunnuntai. Opiskelessa sai leikkiä hiekkalaatikolla ja muodostaa erilaisia pinnantasoja. Ensilumi satoi kuun puolessa välissä. Tätä vauhtia on joulu ja uusi vuosi ihan justiinsa. Kotona

Lifestyle·

Tämäkin on valinta

Viime viikolla lähtiessäni töihin oli ensilumi satanut maahan. Lunta oli hädin tuskin sentti, mutta lumeksi luettavaa tasaisesti satanutta ja koskematonta. Jokainen askeleeni jätti jälkensä ja ihan kuin olisin kuullut lumikiteiden narahtavan jalkojeni painosta

Matkailu·

Epämarraskuu

Tänään satoi ensilumi.Oon lakannut laskemasta päiviä täällä. Tänään tuli ehkä kahdeksas viikko täyteen. Vai jo yhdeksäs? Musta tuntuu, että marraskuu on mennyt pikavauhtia tänä vuonna. Opintoja teen edelleen hampaat irvessä, mutta Łódźissa viihdyn viikko viiko

Puutarha·

Ensilumi tuli ja suli

Viime sunnuntaina aurinko paistoi komeasti, vaikka pilvet välillä yrittivätkin nujertaa valon voiman. Tein pitkän lenkin kylän teitä talsien. Kodin lähellä on vielä runsaasti rakentamatonta maata. Kuvassa näkyvää peltoa viljelläänkin. Kuvaajan kamera ei ollut

Kulttuuri·

Kuusi tullut on

Joka vuosi seuraamani tapaus pääsi melkein unohtumaan ja yllättämään. Mutta kerkesin sentään. Muutakin havaintoa on tallentunut ja yksi uusi someasia lähti hahmottumaan. Torille !Tapaus on torin joulukuusi, jonka saapumisen olen ikuistanut kuviksi ainakin kymm

Luonto·

Joulun värit

Ensilumi satoi tänään Poriin. Hienolta näyttää. Lumen vain ei luvata säilyvän kauan. Siihen on jo melkein tottunut, että täällä on lumetonta suuremman osan talvea. Siitä on vain nautittava sen aikaa, kun lumi on maassa ja puissa. Aamun kävelylenkillä ihailin n

Lifestyle·

Ensilumi satoi vihdoin

Liedossakin satoi ensilumi vihdoin. Nyt se toki on jo sulanut melkein kokonaan. Aikoinaan eräs setä postinjakoreitin varrella kertoi, että jos lunta on lokakuussa, on sitä joulunakin. Tämähän ei siis todellakaan toteudu täällä Varsinais-Suomen suunnalla, hyvin

Puutarha·

Ensilumi

Viime yönä satanut lumi oli verhonnut pihamaan kauniin valkoiseksi. Todella piristävä näky harmaiden ja sateisten päivien jälkeen.Aurinkokin nousi heti aamusta taivaankannelle värjäten pellon pinnan kultaiseksi. Pakkasta oli aamulla jopa -5 astetta. Terassin k

Luonto·

Ensilumi

satoi maahan yön hiljaisuudessa, kuin joku olisi kuorruttanut maan,puut ja pensaat tomusokerilla. Se laskeutui maahan kevyesti ja varovasti, kuin taivas olisi kuiskinyt tästä alkaa uusi tarina. Kun aamu valkeni, luminen maa kimmelsi auringon kanssa kilpaa.Auri

Puutarha·

Talven tuntua

Kotona illalla sateli lunta: ensilumi.Mökillä olin viime yön. Aamulla olivat auton ikkunat jäässä, vaikka lämpömittari näytti plussaa. Onneksi löysin autosta skraapan, jotta sain ikkunat putsattua iltapäivällä. Eivät sulaneet, vaikka aurinko paistoi ja 3 5 ast

Luonto·

On säitä pidellyt

Marraskuun säät ovat vaihdelleet sumuisesta sateesta auringon pilkahduksiin ja pieneen pakkaseen.Perjantai-iltana leijaili muutama lumihiutale.Ensilumesta ei vielä voi puhua.Sisälle on tullut laitettua jo muutama valosarja,adventtina sitten loput.Se on jo pari

Kulttuuri·

Lumi

Hei sinne ruudun toiselle puolelle Olet astunut blogiini Runouden sävelin Lämpimästi tervetuloa Ensi lumi satoi maahan tänään. Juuri luonto hehkui punaisen sävyjen väripaletissaan, ruskan kauniin sävyin. Nyt luonto on kauniin valkoinen. Suurenmoista, että olet

Luonto·

Ensilumi sataa muistoja

Elämme jännittäviä aikoja ja kaikki voi muuttua yhdessä yössä. Tämän totesin muutama päivä sitten, kun heräsin oudon kauniiseen kajastukseen. Arvaukseni osui oikeaan totesin katsoessani lumiselle pihamaalle. Kaikki oli muuttunut puhtaan valkoisen lumen ansiost

Luonto·

Hyvä päivä muistella

Päivälleen 40 vuotta sitten lähdimme Arjan kanssa Kiilopäältä erityisen muistettavalle retkelle vasta perustettuun Urho Kekkosen kansallispuistoon. Ajatuksena oli kävellä Tuiskukurun kautta Luirojärvelle ja palata Lankojärven ja Rautulammen kautta takaisin. Re

A
Lifestyle·

Muistan hyvin

päivämäärä 09.10.1975. Asuimme silloin Turussa, ja se oli esikoisemme syntymäpäivä. Vein aikaisin aamulla vaimon Turun Yliopistollisen sairaalan synnytysosastolle. Yöllä oli satanut kaupunkiin ensilumi, ja kadut olivat vielä aamulla lumisia. Sairaalan sisäänkä