#taivas

Suosittu aihe kategoriassa Luonto.

R
Lifestyle·

Kuu, pääskyset ja limput

Eilinen meni taas partsilla istuen ja kutoen, taivasta katsellen. Samalla vertasin lintujen liitoa tuulessa. Että miten erilaisesti ne tuulenpuuskia käyttävät hyväkseen.Pari päivää onkin ollut aivan ihanteelliset olot partsilla oleiluun. Nyt se on ohi, kun nyt

R
Luonto·

Pilvetöntä

Tänään on ollut mitä parhain ilma istua partsilla kymmenestä lähtien. Kun yöllä ulvoin kuuta, nukuin pitkään ja heti herättyäni painelin partsille istumaan. Söin siellä aamupalan ja luin yöllä tulleen sanomalehden. Siinä olikin paljon luettavaa, kun tunnin ist

Puutarha·

Sateenkaarikuvat

Kaunis sateenkaari väritti taivaan eilen illalla. Klo 22.00 oli pakko kuvata . Kännykällä ei kovin kummoista kuvaa saa, mutta silmiin se näytti hienolta. Heti pyöri mielessä missä se päättyy ja missä aarrearkku sijaitsee. Se voi se hetki olla nyt tai tulevaisu

Luonto·

Päivä 122/365 (2. toukokuuta)

Ylhäällä ilmassa Mitä kuuluu? Lähdin tänään aamulla kuvaamaan jotakin ilmassa olevaa. Mieleen tulevat linnut, lentokoneet, tiivistymisvanat, pilvet. Katselin ylös ei sattunut lintuja lentämään, ei lentokoneitakaan, mutta uskollinen pihan tuulipussi poutapilviä

Henkisyys·

Runouden sävelin

Ja hän näytti minulle elämän veden virran, joka kirkkaana kuin kristalli juoksi Jumalan ja Karitsan valtaistuimesta. 2 Keskellä sen katua ja virran molemmilla puolilla oli elämän puu, joka kantoi kahdettoista hedelmät, antaen joka kuukausi hedelmänsä, ja puun

R
Luonto·

Sitä, tätä, tuota...

Klo 18:51 --> Istuin päivän aikana partsilla. Siellä oli yli +20ºC. Kuuntelin, kuinka mustarastas lauloi, kirkonkellot soivat, kalalokit kirkuivat, taivaalla pörräsi pieni lentokone ja taustalla liikenteen melua moottoripyörän ulvahduksien kera. Siirryin tuoli

Luonto·

Revontulia

Hyvin harvoin tulee bongattua revontulia, kun olen harvoin pimeän aikaan pihalla. Viime viikolla mies huikkasi, että tulepas katsomaan mitä taivaalla näkyy. On ne vaan aika upeita. Ja aika kivasti sain revontulia kuvaankin, vaikka ihan vain kännykällä kuvasin.

Henkisyys·

Kirje Taivaaseen

Tänään on syntymäpäiväsi, olisit täyttänyt 38-vuotta. Toivottavasti siellä Taivaan kodissa on keitetty hyvät kakkukahvit.Tämä on jo kolmas syntymäpäiväsi, jota juhlit sillä puolen. En tiedä missä olen menossa suruni kanssa, tai oikeammin en tiedä onko surua. E

R
Puutarha·

Yllätys aamulla

Klo 10:50--> Kylläpäs taas tuulee. Nurkat vain vinkuvat. Välillä aurinko paistaa, mutta nyt on taas täysin pilvistä. Kuitenkin aamupäivän auringonpaiste sai minut huomaamaan, että orkidea on avannut ensimmäisen kukkansa. Vielä eilen katselin pulleaa nuppua ja

R
Luonto·

Reposia

Klo 23:21--> Iltayhdeksän jälkeen katselin taivaan väri-ilottelua, kun revontulet tekivät väriurkujaan taivaalle. Ei niistä hyviä kuvia saa ikkunan takaa, mutten jaksanut pukeutua ja uloskaan lähteä. Joten saatte tyytyä vähemmän kauniisiin kuviin. :) Sori siit

T
Henkisyys·

Rukous

Keltainen usva taivaalla leijuu, kastetta päällä lehtien ja kukkien, ajatus hentoinen piiloutunut joukkoon kasvien,   laitan pään tyynyn päälle, käteni kiedon rakkaimpani kainaloon, vedän henkeä samaan tahtiin rakkaimpain, yhdessä elämme, olemme, seuraavaan pä

Luonto·

Pilvibongausta

Olen kova "taivastelemaan", joka murteellamme tarkoittaa lähinnä ihmettelijää. Minulle sana on pilvien ja taivaan ihailua.Katsokaa miten voimallinen taivas oli toissapäivänä lähikaupungissamme Lieksassa.Ikinä en ole moista ennen nähnyt.Tässä sitten lumitilanne