#musiikki

O
Viihde·

Johanna Kurkela - Rakkauslaulu

Kauan sitten minussa, aavistus jo sinusta. Silloin tuntemattoman, tunnen nyt, ja tunnustan. Sä olit vaara liian suuri kiertää, ja liian houkuttava ohittaa. En tiennyt kuinka kaikki voisikaan, niin palaa, polttaa. kertosäe: Kaksi niin hehkuvaa, ja kaunista saa

M
Kulttuuri·

Där morfar dansade

"Ja, det var en kväll i juni, då när sommarn är som bäst. Hon dansade med morfar som hon gillar allra mest", sjöng jag med kören på Medis vårfest för inte så länge sedan. För några dagar sedan visades i Arkivet på Ålands TV en produktion gjord av Christian Sto

Kulttuuri·

Michael-elokuva

Tämän Michael-elokuvan on moni käynyt katsomassa ja todella moni on siitä myös arvostelun kirjoittanut. Kaikki on ehkä jo sanottu. Siitä huolimatta tässä tulee vielä yksi, ihan tavallisen keski-ikäisen täti-ihmisen mielipide. Eiköhän se vielä joukkoon sovi. El

M
Viihde·

Veckans singel - Sebastian

Det må vara att den danske sångaren Sebastian gjorde låten Du er ikke alene, som gick rakt in i Höjskolernes sangbok, i slutet av sjuttiotalet. På den här singeln från 1984 låter det mest som proto-europop där allt smakar klibbig jordgubbsmilkshake och man var

K
Lifestyle·

Luksussaalista

Yleensä mulla menee korkeintaan joku viiskymppiä kaupungilla. Nyt oli ostoslistalla housut, tai no, farkut. Se oli 60e. Sitten hoksasin että kirjakaupasta voisi löytyä viuhkoja kun normalissa ei ollut... Sinne meni 20e hammastahnaan sun muuhun. Viuhka maksoi 2

Kulttuuri·

Sateiset kadut

Heippa taas! Tänään on taphtunut paljon kun aamulla tein taas uuden biisin mun Youtube-kanavalle ja nyt olisi tarkoitus julkaista vielä jatkoa Lasityttöjä-kuvatarinaani. Biisin pääsee kuuntelemaan joko mun Youtube-kanavalta (Lasienkeleitä) tai tän blogin sivup

Kirjat·

Mitä luin toukokuussa?

Tämä kirja olisi sopinut niin hyvin huhtikuun haasteeseen, jossa piti kuvata vihreää ja keltaista. Mulla oli silloin sattumalta luettavana vihreä ja keltainen kirja. Tätä en kuitenkaan saanut luettua huhtikuussa mutta toukokuussa se tuli valmiiksi. Hyvä niin,

R
Mieli·

Päivä 13723

Juoksen viileässä kevätyössä. Aurinko on laskenut ja taivas on värjäytynyt vaaleanpunaiseksi. Kaduilla ei ole ketään. Kuulokkeista soi rauhallinen elektroninen musiikki. Huomaan olevani onnellinen. Torstain työpäivä venähtää, mutta vieläkään ei pääse stressi l

Viihde·

ESC 2026: Efter FINALEN

Jag noterar att jag inte har kommenterat Eurovisionsfinalen och det beror nog på att jag fick en liten ESC-dos i år. Jag lyssnade så ivrigt på samtliga låtar under en så lång tid, tack vare att Finland äntligen kanske skulle komma att vinna igen.Nu blev det in

Luonto·

Tuulee

Kuten tuntuisi tekevän nykyisin aina, ja yleensä ilmavirrat tulevat Jäämereltä. Tämä mutuhavainto ei muuten pidä paikkaansa Ilmatieteen laitoksen tilastojen mukaan, tuulet on vähentyneet. Ehkä ne vainoavat minua henkkoht. Kuka tämänkin korvaa?Tuuli herätti min