Mimosatee

mimosatee.blogspot.com

Päiväkirja. Tämä blogi ei sisällä kiillotettua pintaa eikä muokattuja kuvia, vaan tavallista elämää rosoja silottelematta.

260
Postausta
2019
Vuodesta
Lemmikit·

Sirpa. Lumi.

Olen asunut tässä asunnossa, tässä kodissani, nyt neljä vuotta. Tämä on ensimmäinen asunto, johon olen saanut ottaa lemmikkejä. Kaikissa muissa (jotka ovat toki olleet vuokra-asuntoja, ja tämä on mun oma) on ollut lemmikkikielto.Etsin ensin kissaa. Kissahan on

Kulttuuri·

Heli Laaksonen on paras

Olin ystävän kanssa ihailemassa Heli Laaksosen esitystä Kivinavetalla Sastamalassa 7.3.Ne, jotka eivät tiedä, niin Heli Laaksonen on kirjailija ja runoilija sekä luonto- ja ympäristöneuvoja. Hän käy esiintymässä eri puolella Suomea. Ja puhuu aivan ihanalla lou

M
Koti·

Lattiaremontti

Heips!Mulla oli talviloma 15.-21.2. Veljenpojan ristiäiset oli 15.2. Loma meni ihan hyvin ja nopeaan. Mutta. Jo viime vuoden puolella havaitsin, että keittiön lattia alkoi pullistua. Raksamies kävi sitä kattomassa ja oli varma, että kyse on vain siitä, että la

M

Muutamia asioita, heinäkuu-syyskuu

Heippa taas!Mitäs tässä onkaan tapahtunut kesäkuun jälkeen? No, töitähän oli koko kesä niin paljon kuin vain tekemään ehti. Sitten sain tietää, että sain vakituisen paikan Cittarilla! Jeeeee! Ihan parasta! Oon niin onnellinen! Tykkään tosi paljon työskennellä

M

Uskomatonta

Ei siitä kauan oo ku kävin treffeillä erään miehen kanssa. Sain ymmärtää, että olis ollu kiinnostunu musta ja aattelin että edetään rauhassa. Mutta ei, hän ei halunnutkaan edetä rauhassa, hänpä on sitten jo löytänyt uuden naisen! Olis ollu ihan vitun kiva, ett

Melkein 10 päivää evakossa

Meiän taloyhtiössä alotettiin viime viikon keskiviikkona kattojen pesu ja maalaus. Autoja ei saanu pitää autokatoksessa, parkkipaikalla tai edes tontin lähellä, joten mietin, että mihinkähän mä autoni sitten pistän ja miten kuljen töihin. Helpompi ratkaisu oli

Koti·

40 vuotta.

(Yllä olevat kuvat parin vuoden takaa.)Jep, sunnuntaina täytin 40 vuotta. Sen suurempia juhlia viettämättä, koska menin iltaan töihin. Vanhemmat tosin yllättivät mut kutsumalla mut ulos syömään :) Mä söin fetabroileria kasviksilla ja bataattiranuilla, oli tosi

M

Myrskyä, risuhommia ja maggaraa!

Eilen olin vähän erilaisissa töissä vaihteeks. Kävin auttamassa vanhempia laittaa vuokramökkiä kesäkuntoon. Oli ihan hirvee tuuli. Etukäteen vähän hirvitti, että kuinka kylmä siellä tuleekaan olemaan, kun tuuli tuli juuri isolta järveltä päin, mutta lopulta ho

Se oli siinä!

Nyt se on ohi. Koulu. Olen eläintenhoitaja. Tai todistusta ei ole tullut vielä, mutta kuitenkin.En oikein tiedä, mitä ajatella. Olen toki onnellinen ja tyytyväinen, helpottunutkin. Pari kolme kuukautta sitten itkin navetan lattialla väsymystäni ja olin varma,

Onpas mennyt aikaa

Hjeeelllooo! Nyt on kulunut ihan liian kauan aikaa viime postauksesta, mutta kun... Mutta nyt tulee! Paljon kuvia ja vähän selityksiä!Syyskuun alussa oli hermojaraastava navettanäyttöviikko, joka lopulta meni ihan mainiosti, kun muut opiskelijat oli tuttuja ja

Elokuu 2021

Oikein ihanaa viileää syyskuun alkua kaikille! Itse ainakin nautin tästä viileämmästä ilmasta. Saa pitää pitkiä housuja ja huppareita ja välillä jopa pörrösukkia. Öisin ei tarvitse pitää ikkunoita auki, joten on rauhallisempi nukkua, kun ulkoa ei tule autojen

M

Heinäkuu 2021 kuvina

Näin se hujahti heinäkuukin ja samalla mun kesä ja työt loppuivat. Huomenna jatkuu koulu (kevyesti navettaviikolla, klo 5.45). Toivottavasti myös helteet olis ohi. Oli ihanaa olla järven rannalla. Maisemat oli mahtavat. Uimaankin olisi päässyt milloin halusi,

M

Suloinen sopusointu...

... hakusessa.En tiedä, mikä siinä on, mutta minä se vaan en elämääni tunnu saavan järjestykseen. Tai onhan se nyt siitä kiinni, mihin vertaa.On ihmisiä, joiden elämä tuntuu olevan niin kovin täydellistä. Kaikki on hyvin ja harmonista. Elämä rullaa tasaisesti