#siitepöly

Koti·

Paljuterassin pesu

Kylpyhuljun terassi on meillä puusaunan edustalla metsän reunassa. Pääasiassa suurimman osaa päivästä varjossa. Ja siksipä aika hyvin kerää pintaan mm. sammalmaista kasvustoa. No, tänä keväänä myös erityisen paljon siitepölyä, kuten ehkä alla olevasta kuvasta

Puutarha·

Ilon aiheita

Kevät etenee harppauksin, vaikka odotettu - ei toivottu takatalvi sitä hieman jarrutteli ja nytkin tuntuu ulkona, että on kylmä ja kuuma samaan aikaan, eikä uskalla oikein vaatetta vähentää liiaksi ja sitten vielä tämä siitepöly - vuosia olen pärjäillyt allerg

Puutarha·

Hyvin pieni vappu

Miten pervo kylmä tuuli. Muutoin aurinko kuumentaa kunnolla ja olisi ihan bikinisää, jos ei olisi tuota viimaa idästä tai pohjoisesta koko ajan ja joka päivä. Pihassa kun istuu, häiritsee että puuskittain lehden sivut ja ruokapakkaukset ja nenäliinat lentävät

R
Lifestyle·

Kävelyä ja kukkia

Klo 19:34--> Tänään on silmilläkin ollut parempi päivä, kun en ole ollut liikaa ulkona. Muutama päivä sitten silmiä särki aamulla herättyä niin kovin, että menin sänkyyn takaisin kolmeksi tunniksi, kun tuntui, ettei kestä edes katsella mitään.Ehkä se on aurink

Viikkoraportti

- sen kun muistaisi, että nauttisi jokaisesta kevätpäivästä, nyt kun maasta puskee kaikkea rehevää, aurinko jo lämmittää ja lintujen sirkutus vaan kovenee. Päivä päivältä vähän enemmän. Oonko muistanut kertoa, että olen kevään lapsi, niin rakastan tätä vuodena

Ruoka·

Maistuva kvartetti

Aamupalaan kuuluu nykyisin (voileipien ja kahvin lisäksi) useimmiten tämä vakioannos. Maustamatonta abjogurttia, mehiläisen siitepölyä, mustikoita tai puolukoita pakastimesta ja proteiinihiutaleita. Kaikkia vähän ja yhdessä maistuva kvartetti. Nam!

Luonto·

siitepölyjä järvessä

Tämän kesän helteet ovat laittaneet luonnon sekaisin. Järvivesi +25c asteista. Pintavesimittarin korkein lukema oli +28c Pälämässä on järvihellettä, kun sukeltaa 3 metrin syvyyteen, niin eipä pohjakaan enää ole viileä. Toivottavasti toi oli vain siitepölyä..

Lifestyle·

En pidä helteestä!

Koko kevään ja kesän on joka puolelta tulvinut märinää siitä kuinka kauhea sää meitä parkoja rankaisee ties mistä asioista. Kesä on vain kerran vuodessa ja missä on aurinko ja missä on helle ja päläpäläpälä. En pysty ymmärtämään mitä valittamista näissä keleis

R

Siitepölyä ja silmäsärkyä

Tänään ja huomenna on sadepäivä. Tosin illalla aurinko jo paistaa, mutta huomisaamuna alkaa taas sade. Se loppuu iltapäivän kuluessa. Vaihtelevaa, sanoisin. Nämä kaksi päivää ovat vähän vilpoisampia, mutta perjantaina jo viisi astetta lämpimämpää, +18ºC.Kunhan

Luonto·

Taavetissa

Sadekuuro on kulkenut aamuyöstä Luumäen Taavetin yli ja kastellut nurmet ja tiet. Parkkipaikalla on jälleen vesilammikko, jota ei ole ollut pariin päivään. Postauskuvana on kukka-amppeli. Kaikkialla on alkukesän kukkaloistoa, koristekukkia ja luonnon kasveja,

Luonto·

Ikkunasta avautuva kevät

Tikan touhut ja luonnon äänetKevätaurinko kutitteli minun, siitepölyallergisen ukon nenänpäätä, kun katselin ikkunan takaa pihan heräämään eloon Jyväskylässä. Lumi on jo lähtenyt, onhan nyt Vappuaatto. Maa alkaa hiljalleen vihertää. Linnut visertävät kilpaa aa

Pyykkipäivä

Minun mielestä loppukesä on parasta aikaa kuivata lakanapyykkiä ulkona. Toiset kuivaa koko kesän, mutta täällä lentelee niin paljon kaikenmoista siitepölyä, että näin loppukesästä on omaan mieleeni turvallisinta ja pyykkiin ei tartu pihalla mitään ylimääräsitä