#lintukirja

Luonto·

Värikuvina

Kirpparilta löytyi lintukirja 50 sentillä. Eihän tää uus oo, painettukin 90-luvulla, tykkään näistä missä on piirretyt kuvat. Saman sarjan hyönteiset värikuvina löytyy. On Värikasviokin, mutta se on Otavan. On hyllyssä valokuvillakin varustettuja, tunnistusta

Luonto·

Outo lintu

Ei se olekaan mikään outolintu Maaliskuussa räystäät tippuu ja maisemaan on ilmestynyt uusi lintu. Varovasti se käy tinttien seurana ruokailemassa. Vaikka en tunnistanut sitä heti, uusi lintu ei ole outolintu, vaan viherpeippo. Lintukirjasta löytyi oikein hyvä

Kirjat·

Monipuolisesti lokeista

Kaikkihan lokin tunnistavat, mutta eri lajien, varsinkin nuorten yksilöiden nimeäminen onkin jo hankalaa. Lokkien maailma auttaa tässä ja kertoo niistä ihmisen kumppanilajeina. Cajander, Riku. 2024. Lokkien maailma. Kuvat: Riku Cajander ym. Nurmijärvi: Aviador

Kirjat·

Mur - Pieni lintukirja

Ihastuin tämän kevään uutuuskirjoissa etenkin tähän Tammen kuvakirjaan. Mur - Pieni lintukirja -kirjassa bongaillaan Murin kanssa lintuja Ferdinand von Wrightin maalaamassa maisemassa. Kirja kuuluu Tammen ja Kansallisgallerian yhteistyössä tekemään sarjaan, jo

Kirjat·

Paras lintukirjani :)

Hankin seikkailunhaluiselle kakkostyttärelleni - nykyiselle Lontoontytölle - jouluna 1990 juuri suomeksi ilmestyneen, lapsille tarkoitetun lintukirjan: ruotsalaisen Lars Lintingin (1948-2006) kirjoittaman kirjan Ensimmäinen lintukirjani. Itsekin tykästyin heti

Luonto·

Lintukirjoa... lintukirjoissa

Tällä hetkellä sataa vettä, aurinko paistaa ja välillä rätkii räntää.Normaali suomalainen kesäsää, lämpöäkin muutama aste.Hyytävä pohjoistuuli tuo oman säväyksensä.Ei ole kumma että metsiemme tirpat eivät ole riekkumispäällä.Pöntöissä lymytään hautoen tai muut

Luonto·

Lokin laituri

Viime vuoden seurasin lähes kesyä varista, joka aina kekkuloi samalla paikalla koiralenkkini varressa rantaan rakennetun joutsenen pesän ympärillä. Olen aika vakuuttunut, että kyseessä todella oli sama yksilö. Tänä vuonna joutsenet tekivät pesänsä kauemmas ran

Luonto·

Arvonta :-)

Lunta on pyryttänyt. Onneksi tänään oli etäpäivä, eikä tarvinnut päivystää junien kulkua...Olen lueskellut hieman minkistä. Tarhausta vartenhan niitä on alunperin tuotu Suomeen. Neuvostoliitossa niitä on kuitenkin 'istutettu' luontoon (mm. Karjalaan) joskus 19