Pilvilinnoja

pilvilinnoja.com

90-luvulla syntyneen kahden lapsen äidin kertomuksia oman hevosen kanssa harrastamisesta sekä ohessa välillä vanhan rintamamiestalon kunnostus-hommia ja kissan sekä koiran touhuja.

36
Postausta
2021
Vuodesta
Liikunta·

HeC E.B. Special 17.8.2025

Vähän jäänyt roikkumaan tämä. Ensin ajattelin, etten tee tästä mitään postausta, koska oli täysi farssi, mutta itselle muistiin lähinnä että on käyty. Ensimmäistä kertaa jopa jännitti mennä radalle. Valmentajan kanssa oltiin juteltu (tai lähinnä kaipasin vahvi

HeB K.N. Special 17.5.2025

Hyvää ratsastusta raviosuudet, laukassa ymmärrettävästi vielä haastetta. Oli kommenteissa yleisinä huomioina lauantain radan papereissa. Vielä tallissa erikseen tuomari tuli toteamaan, että huima kehitys viime vuotiseen. Palkintojen jaossa kehui laukkaa, vaikk

Kouluaitoihin – taas?!

Ollut kyllä niin ahdistava alkuvuosi, että ei mitään järkeä. Petulla alkoi viime vuoden loppukesästä outo oireilu, jonka ajattelin johtuneen nimenomaan laitumesta ja siellä olleista pienistä konflikteista. Oireet jatkui, fiksattiin satulaa (edellisessä postauk

Ensimmäinen ruusuke

Me selvittiin! Keskiviikon ratsutus ja torstain valmennus ei luvannut hyvää tämän päivän kisasuoritusta ajatellen, mutta niin me selviydyttiin alkutervehdyksestä lopputervehdykseen. Petulla meinas jalka olla vähän raskas, toisaalta oli ehkä ihan hyvä että täll

Kenttäkausi aloitettu

Ollut vähän villimpi kenttäkauden aloitus meillä. Tykkään aloittaa pitkän ja pimeän maneesikauden jälkeen maasta kentällä, mutta Petuhan on ollut nyt sitä mieltä, että kentällä kaikki on jälleen kovin jännittävää ja keskittyminen ei oikein tahdo riittää oleell

Kehitys

Sitä jotenkin aina sokaistuu ja näkee vaan sen, mikä kaikki on pielessä tai missä pitäisi vielä kehittyä. Petun kanssa ei paljoa ole materiaalia liikuttamisista, vaikka yhdessä ollaan porskuteltu jo pian 7 vuotta! Kun harrastelee itsekseen eikä omista mitään a

P

Palanen veljen tarinasta

Oltiin kuin kaksoset vaikka meillä oli 2 vuotta, 1 kuukausi, yksi päivä ja vähän reilu 12 tuntia ikäeroa. Meillä ei ollut pahimpina aikoina kuin toisemme, pahimmat hetket oltiin vierekkäin, mä hoin että kohta loppuu, kohta loppuu. Oltiin rukka peikko takkutukk

Kesän koostetta

Viimeksi huhtikuussa kirjoitellut Petun kuulumisia tai lähinnä huolia, kun edelliset aika pitkälti liittyneet muihin juttuihin. Ja ihan suoraan sanottuna, huhtikuisen tuskailun jälkeen oli pitkään motivaatiossa pulaa. Saatoin kuukauden aikana ratsastaa kerran

P

Miten päädyin koodaajaksi?

Vaikka blogi on nykyään enemmän painottunut mun elämän hevostelu-puoleen, on siinä paljon muutakin sisältöä. Paljon olen kertonut siitä, miten päädyin hevoshommiin ja miten siinä etenin. Kaikki missä on töitä tehty jne, mutta se tulonhankinta on useimmiten pai

Koodaus

Ensiksi pahoittelut edelliseen kommentoineelle joka antoi tämän postausehdotuksen, kun saatoin naurahtaa ääneen. Lähdetään siitä liikkeelle, mitä koodaaminen on? Datahan pääasiallisesti on pelkkiä nollia ja ykkösiä, joita me manipuloidaan. Monilla blogisivuill

P

115 / 145 osp

Vielä viime vuoden alkukevät-alkusyksy olin sitä mieltä, että en tule valmistumaan varmaan ikinä. Turhautti ihan järjettömästi, kun tuntui etten etene ja pitäisi saada opintoja sen verran eteenpäin että kehtaisi alkaa harjoittelupaikkaa miettimään. Oon luontee

P

Ollakko kipeä vai ei

Otsikoksi alunperin ajattelin laittaa että ahdistaa, mutta en enää oikein tiedä mitä tästä kaikesta ajatella. Omat stressitasot alkaa olemaan jo niin järkyttävässä tilassa, kun väkisinkin miettii että mistä tuo hevonen on kipeä vai onko se mistään. Mutta tänää

Maneesi ottaa päähän

Tässä on ollut tohinaa ihan kiitettävästi, kun on pieni kotisivu-projekti tulilla ollut jo kuukauden päivät ja Petun kanssa vietetty aikaa puuhailun ja treenailun merkeissä. Kuun lopussa meillä olisi taas valmennusta tiedossa ja meidän pitkäaikaisin vuokraaja

Mieli·

Onko somessa hyvä olla?

En tiedä onko muut huomannut saman ilmiön, mutta aina näin alkuvuodesta nousee paljon esiin tapauksia, jossa somettaja on ihan loppu. Onko se vaan ”vaalipuhetta” kun Somegaala on ajankohtainen ja ehdokkaat keräilevät ääniä yleisöltä vai onko se vain tämä talve

Alkuvuosi

Hyvää uutta vuotta myös tänne blogin puolelle! Vähän on ollut ajallisesti haasteita löytää aikaa tälle puolelle, mutta kyllä me ihan elossa ollaan. Sain tammikuun puolella vihdoin yhden koulun kurssin tehtyä, johan sitä vuoden päivät pakersin ja lopulta kurssi

P

Petun menot 2022

Olen tämän tyylisen postauksen tehnyt aiemmin 2018, mutta siltä ajalta on paljon muuttunut joten päivitellääs nyt hieman tilastoja. Asutaan siis isohkolla täysihoitotallilla Jyväskylässä eli kuivikkeet, heinät, kaura ja kivennäinen tulee tallin puolesta, kaikk

Koti·

Olohuoneen remontti part 1

Ja näin päästiin vihdoin remonttihommissa edes hieman eteenpäin. 7 vuotta asumista takana ja kolme vuotta odoteltu että saataisiin aikaiseksi aloittaa (tai että mä uskallan pistää tuumasta toimeen). Lapset lähti kuun taitteessa Tampereelle viikonlopun viettoon

Vuosi

Vuoden ajan Petun papereissa on lukenut mun nimi. Siltikään se ei tunnu mitenkään erityiseltä. Kauan aikoinaan haaveilin omasta hevosesta, mutta jotenkin en koe isompaa onnea siitä että nimi on paperissa. Älkää ymmärtäkö väärin, tottakai tuo hevonen on mulle h

Kesäkuulumisia!

Ensimmäiseksi, ihanaa kun on aktiivisia kommentoijia. Kiitos siis teille! Meillä laidunlomailu on sujunut ”pikku”haaveria (tästä lisää alempana) lukuunottamatta oikein mallikkaasti. Petu on kahdesti hyppinyt varakuskin kanssa, joista toisella kerralla ruuna pä

Lomalle lompsis

Petu pomppi lomalle mutta minä en. 10.6. Petu pääsi vihdoin laitumelle. Kokoonpano oli yhtä hevosta lukuunottamatta sama kuin viime vuonna ja tänä vuonna tuli myös uusi asukas ruunien joukkoon. Vähän siinä alkuun kukkoiltiin, ovat tämän erään tallikaverin suok

Mitä Petu syö?

Mahahaava-tausta ja hiekansyöntiin taipumus tuo omat haasteensa ruokintaan. Samalla pitäisi seurata lihasten, karvan, kavioiden kehittymistäja ruuansulatuksen toimintaa. Pitkän laskeskelun ja tutkimisen jälkeen päädyin siirtymään kokonaan Norran rehuihin noin

Mitä Oliverille kuuluu?

Kommentteihin tuli kyselyä mitä Oliverille kuuluu, joten ajattelin ihan postauksen kirjoittaa aiheesta. Aika vähän pojasta lopulta päivittelin, kun korona sotki kokonaan kimpan toimintaa. Oliverin alkutaival oli ihan hyvä, mutta sitten tuli paljon terveyshuoli