opiskelijaelämää

illi.blogaaja.fi

kerron mun elämän kuumimmista uutisista ja toivon vaa ettei tutut löyä mun kirjotuksia

20
Postausta
2025
Vuodesta

Onko kaikilla hikka?

En kyllä ymmärrä miten hikasta pääsisi koskaan eroon. Yksi ystäväni läheinen kertoi ”kun ei vaan usko hikkaan, niin ei sitä tule”. Enpäs tienny, että tässäkin asiassa voi olla uskomukset pelissä. Tämä läheinen ei kuulemma ikinä hikottele. Ystävälleni oli ihan

Ruoka·

Erikoinen erokakkumme

Niin siitä erokakusta ööh… se ei mennykkään niinkuin me suunnittelimme silloisen muruseni kanssa. Mietimme kaunista suklaakakkua, jonka päällä on mansikkakuorrutetta, koristeena tuoreita vadelmia ja uunissa rusketettua valkosuklaarouhetta. Kuulostaa hyvältä ei

Luonto·

Kesän kauneus

Sen huomasi heti keväällä, kun lehdet alkoivat pulppuamaan esiin, ja nyt kesällä rehottamaan koivuissa ja pusikoissa. Aivankuin kaikki paikat täydentyisivät ja pursuaisi, niinkuin hiivataikina liinan alla kulhossa. Kuuset jatkaa pituuttaan pienillä tupuillaan

Etätyö

Huomasin tässä, ettei kotityöskentely siis etätyö sovi yhtään mulle, eikä varsinkaan omassa huoneessa vanhemmillani. Kotona on koko ajan keskeytyksiä ja yhtäkkisiä menoja. Se on tullut tärkeäksi, että töillä pitää olla oma rakennus ja koti pitää pyhittää levol

Parisuhdekriisi!

Palautuuko parisuhde, jos muutan takaisin paikkakunnalle, jossa muruseni on? Haluanko mä sitä? En oo varma. Toisaalta hän on äärimmäisen suloinen, ymmärtäväinen ja huomaavainen persoona. Komistus, joka kertoi eilen ”eroamispuhelussa” mun olevan täydellinen, et

Ryppy rakkaudessa

Oon alkanu tuntee ihan uutta tunnetta mulle, rapistuvaa rakkautta. Naama rutussa kyynelehdin välillä. Puristaa rintaa, kun ajattelen mun ja mun murun suhteen olevan jo musertunut. Se jännite vie keskeltä rintaa hengityksen ja sitten tulee kylmät väreet alas ke

Matkustus yksin

Tästä haaveesta en ole vielä läheisille joutanut jorista. Mä niin haluan matkustaa yksin, ilman ketään muuta, joka saattaa pysyä liian kauan mun kanssa. Vaikka pitkäaikainen seura ois mukavaa ja tulee naurettua ja vietettyä hyvää aikaa. Tuntuu että tarviin jon