KristiinanSilmukat

kristiinansilmukat.blogspot.com

Käsitöitä, Stadia ja retkiä

206.
Sijoitus
3× kuussa
Postaustahti
443
Postausta
2019
Vuodesta
Matkailu·

Risteilyllä

Todella mukava ja antoisa risteily Virpin kanssa Turku-Tukholma-Turku Viking Linella. Ei siis käyty lainkaan maissa. Aamuista Tukholman saaristoa ihailtiin hytin ikkunasta. Rantarakentamista kuvassa ja kyllä siellä niitä tv-sarjoista tuttuja kesähuvila näkymiä

Saaristo rengastie

Mikaelin seurakunta järjesti kesäretken Saariston rengastielle. Olihan se aika kiva mutta ehkä hieman petyin. Odotin enemmän saaristoa ja vähemmän maantietä mutta sitähän se bussimatkoilla on, maantietä pienillä pysähdyksillä.Ensimmäinen kohde oli Kustavin Sav

Päiväristeilyllä

Jo alkuvuodesta varasin matkan tarjouksesta ja valitsin maaliskuun päivän ajatuksella, että silloin on jo valoisaa ja aurinkoista. Ei oli paremmin voinut osua sää kohdalleen. Meri oli tyyni, aurinko paistoi ja välillä oli puolipilvistä, joka sopi oikein hyvin

Päivä merellä

Turku-Maarianhamina-Turku risteilyn aika oli nyt, säätiedotus näytti keskiviikolle aurinkoista eikä kovaa tuulta. Maarianhaminassa vaihdetaan vain laivaa eli siellä ei käydä maissa lainkaan. Vaihtokin sujui sutjakkaasti matkustajatuubia pitkin. Mennessä oli Gl

Kuvia Turusta

Tässä kun yritän räpiköidä atknetin ihmemaailmassa niin onnistuin jotenkin saamaan lisää kuvia näytille. Tulevat nyt sikinsokin kun en oikeesti jaksa niitä yksitellen tähän nyt laittaa ja nimetä. Putin kuvan nimi on Kaiva syvemmälle / Digging deeper.KS

Päivä Porvoossa

Oli oikein hauska ja mukava päivä Porvoossa. Siellä oli Kevätmarkkinat siis paljon katsottavaa ja koettavaa. Myös paikallisest lankakaupat olivat menossa mukana: Porvoon pienilankakauppa oli kutsunut Handun Ensivastehätäapulankapiipaa-auton luokseen. Ja Säiewo

Päivä Porvoossa

Perjantaina bussilla Porvooseen. Kaunis kaupunki näin joulukoristeltuna. Lounaaksi lihapullat muusilla maistui Hanna-Mariassa. Holmin talon museossa kävin, siellä oli katettu herrasväen joulupöydät. Muutamassa puodissa piipahdin, kivoja kohtaamisia ja keskuste

Helkkarin helle!

Käytiin vuorokauden perinteisellä kesäretkellä Virpin ja teininsä kanssa. En ottanut kuvia, tuo on viime kesän reissulta. Kaikki meni hyvin ja ruoka oli hyvää, söin pitkästä aikaa punaisen lihan pihvin. Lankakauppa nurja katsastettiin. Siellä olikin paljon enn

Kesämatka Tampeelle

Turuus ollaan oltu ny kolme kertaa ni vaihdettiin kaupunki Tammpereeseen, siis mä, Virpi ja R. Yövyttiin aseman tuntumassa Hotel Citi Inn'issä, oli aivan OK, siisti ja sijainti mainio.Kosken ranta vaan on niin kaunis ja täynnä merkittävää historiaa, että siitä

Risteilyllä!

Siellä se on! Tallinna! Pitkästä aikaa. Oltiin Virpin ja Erjan kanssa erikoisella risteilyllä: Helsinki-Tallinna-Hanko-Helsinki. Tallinnassa ei päästy maihin mutta tyhjä satama nähtiin laivan kannelta ja kaupunkia oli kiva kiikaroida;) ja oltiinhan kuitenkin u

Kaunissaaressa

Kesän ensimmäinen retki rakkaaseen Kaunissaareen on tehty. Oltiin Marian kanssa yksi yö ja sää suosi. Tätä kirjoittaessa (ke) on todellinen kevätmyrsky merellä, poikkeuksellisesti tuuli käy idästä.Joku aika sitten oli hyvä tarjous, alan kaupassa, niin ostin pi

Helsinkiä mereltä

Yllä olevassa kuvassa on Harakka, luontokeskus.Oltiin Anna-Liisan kanssa toissa viikon perjantaina Helsinki mereltä sightseeing'lla. Näitä on monia yhtiöitä ja monia reittejä, lounaalla tai illallisella ja ilman. Tämä kierros oli ihan tässä keskustan tuntumass

Pikavisiitti Kaunissareen

Kauniita rantakukkia Kaunissaaren rannalla. Saari ei kyllä enää ole niin kaunis kuin se joskus on ollut. Toissa syksyn metsätöiden jälki näkyy ja myrskyt/kovat tuulet ovat kaataneet lisää puita. Metsät ovat aika ryteiköisen näköisiä nyt. Saattaa olla, että jos

Sateinen Tallinna

Hetken aikaa oli vain harmaata mutta sitten tuli myös tihkusadetta ja välillä isompaa sadetta. En antanut sen haitata, olinhan kuitenkin osan ajasta sisätiloissa.Ensin nro 4 sporalla katsastamaan Mall of Tallinna. Aikas iso kauppapaikka: yli 200 kauppaa ja kym