Elämää ja Ameriikkaa

elamaajaameriikkaa.blogspot.fi

Hetkiä elämästä, pieni pala Ameriikasta

592.
Sijoitus
175
Postausta
2016
Vuodesta
Ruoka·

Viikonloppukokkausta

Vuosia meni niin, että ruoanlaitto oli sellainen osa arkea, joka vain kuului asiaan. Pöytään keksittiin syötävää ja toivottiin, että se maistuu lapsille. Tarpeeksi terveellistä ja kasviksiakin aina tarjolle, mutta ruokalajit olivat enimmäkseen yksinkertaisia,

Koti·

Matot

Olin tilannut aamuksi. Hän oli varmistanut saapumisensa kilauttamalla kahtakymmentä minuuttia ennen. "See you soon!"Tällä asialla olimme, koska ne matot piti pesettää. Se tarkoittaa mattopesupalvelun tilaamista paikan päälle, jos ei itse omista tarvittavia ver

Lifestyle·

Puhutaan!

Käytän tilanteita hyväksi. Jonkin verran suunnitellustikin, mutta usein sopivasti kohdalle osuessa. Audienssista kun ei koskaan tiedä.Puhuttavaa ainakin riittää. Arjesta ja sen kaikista osasista, jotta homma toimisi. Elämän pienemmistä ja suuremmista kysymyksi

Lifestyle·

Uutta ja vanhaa

"Voinko syödä tämän?" Sanat kuulostavat korvissa niin tutuilta, että luultavasti vain nyökyttelen. "Tottakai. Haen huomenna kuitenkin kaupasta lisää."Teini on jo jatkanut matkaansa, kuulokkeet korvilla ja välipalaa mennessään hotkien. Se sama poika, joka oli j

Ylistys opettajille

Palaan ajatuksissa taaksepäin, lokakuun alkuun. On jo selvästi syksy, mutta iltapäivän lämpö ystäväperheen takapihalla tuntuu vielä miellyttävältä ilman takkiakin. Lapset juoksentelevat ympäri pihaa koulukavereidensa kanssa. Ihmisiä saapuu jatkuvasti lisää, ka

Ja taas mennään

Tiedättekö, kun joskus mielessä läikähtää muistoja niiltä ajoilta, kun lapset olivat pienempiä? Meillä kaikki kolme ovat jo alakouluikäisiä, mutta taaperovuosista tai vilkkaista leikki-ikävuosistakaan ei ole sittenkään vielä kulunut niin monta vuotta. Saatan e

Jämäkokki

Syyskuu on aina taitekohta. Se opettaa taas erilaisille tavoille, vaikka niissä paljon tuttua onkin. Kesä on kuitenkin ollut pitkä kuten aina. Lapset palaavat kouluun ja päivien rytmi muuttuu kertalaakista.Kun kesäkuussa koulut päättyvät, minä kuljen aina vähä