Arkirakkautta

arkirakkautta.wordpress.com

Päiväkirjanomaista kerrontaa perhe-elämästä, joskus parisuhdepohdintoja ja pullanleipomistakin, jos sille päälle sattuu.

92
Postausta
2021
Vuodesta
Mieli·

Hermot? No ne meni.

Tänään olen ollut taas ihan ihmeissäni siitä, minkälaista esimerkkiä aikuiset ihmiset antavat tuleville polville yhtään mistään kanssakäymisestä toisten ihmisten kanssa. Ministeri Kaisa Juuso ilmoitti, että eroaa tehtävästään ja jää sairauslomalle ja että ”ran

Lifestyle·

Hyvä päivä olla hyvä päivä

Aamulla oli keli kuin olisi etelän mailla asustellut, niin lämpimältä muutama pakkasaste tuntui naamalla. Autokin lähti käyntiin kuin unelma. Ihanaa. Jostain syystä olin nukkunut hyvin, tai siis ainakin heräsin ilman sitä aamujen hirvittävän raskasta oloa ja k

Illan tullen sanoi hän

Että olipahan päivä. Aamulla herättiin varhain, koska liikkeelle piti lähteä hyvissä ajoin ennen seitsemää ja sitä ennen piti tietenkin hoidella kaikki koirien aamutoimet, saada koululaiset varmistetusti hereille ja valmistautua itsekin tietysti vielä. Härregy

Elämä lately

Perjantaina 15.8.2025 heräsin, nousin istumaan sängynreunalle ja yritin nousta ylös. Nimenomaan yritin , sillä jostain syystä oikean jalan askellus ei onnistunut, vaan irvistelin jossakin syvällä viiltävästä kivusta, siinä oikeanpuoleisessa lonkassa. Fast forw

Kotopäiväboogie

Tänään ollaan oltu ihan kotosalla vaan. Tosin käytiin me kaupassa ja parilla kirppiksellä siinä samalla, heitettiin yksi lapsi yhteen paikkaan ja toisen lapsen uimavarusteet toiseen paikkaan, mutta muuten, ihan kotosalla. Alettin binge watchaamaan Mafs Austral

Joka toinen torstai

Löhöän täällä kotona sohvalla. Avonaisesta ikkunasta kuuluu tasainen kosken kohina, aurinko paistaa lähes pilvettömältä taivaalta. On kaksikymmentä astetta lämmintä. Kello on puoli kuusi, pm. Aamunäkymä oli tämä Ollaan siis siirrytty vuoden kierrossa siihen va

Ilta mökillä

Lähdettiin tänään töiden jälkeen käymään (miehen vanhempien) mökillä taas, kun sinne ei ole mikään pitkä matka edes. Vaihdetaan toki maakuntaa sinne mennessä, mutta silti se on ihan tuossa ”nurkan takana”. Työnjako oli taas selvä, mies leikkasi nurmikkoa ja mi

Tiistain tunnelmia

Aamulla sateli ja sitten poutaili. Kaksi vietiin kyydillä kouluihin, kolmas meni omin neuvoin. Koska säätila oli kovin vaihtelevaa, päätin mukautua vallitseviin olosuhteisiin ja pesin lakanapyykkiä silläkin uhalla, että ne kastuu sitten ulkona narulla. Ähäkutt

Maanantaimenot

Päivä alkoi sumuisena. Ihme kyllä oma flunssa tuntuu olevan lähes mennyttä tässä vaiheessa. Mitä nyt pientä yskähtelyä vielä esiintyy silloin tällöin. Aamumaisema Lapsia vietiin sinne ja tänne kouluihinsa, sen jälkeen minulla oli aikomus mennä koiran kanssa vä

Sunnuntaina

Tässä sunnuntaita kuvin. Kärvistelin vähän näissä (tutuissa vatsa-) kivuissani tänään, joten eipä siinä paljoa muuta sitten tehtykään, mies kävi kirjastossa lasten kanssa ja kaupassa hakemassa muutamia puuttuvia aineksia. Tein sitten makaronilaatikkoa. Lapset

Tervehdys vielä

Äkkiä ennen nukahtamista lyhyt yhteenveto vielä, kun ei enempää nyt jaksa. Eilisilta oli siis huikea, en ole ikinä ollut missään niin vaikuttavassa musiikkitilaisuudessa kuin eilen Maria Ylipään ja Marzi Nymanin vedellessä showtaan. Yksinkertaisesti upeaa. Oli

Puolet perjantaista

Aamu alkoi ahkerien toimistokissojen valmistautuessa päivään kun minä vielä laahustin yöpaidassa hakemaan kahvikupillistani. Ilo kuitenkin aloittaa päivä näiden(kin) ötököiden kanssa. Office officially opened Vielä isompi ilahdus oli nähdä kahvinkeittimen vier

Yskää ja elämää

Joskus taannoin kerroin, että minulla oli vähän flunssainen olo. No se on jatkunut joltain osin ihan tähän päivään asti niin, että enää jäljellä on yskä , erittäin ärsyttävä sellainen. Nyt olen nappaillut sitten strepsilsiä ja kitannut teetä, josko vähän helli

Keskiviikkojutut

Tänään oli näitä työtöitä niin, että meinasi meikäläiset loppua kesken ja varsinkin meikäläisen kärsivällisyys. Wifiboxi tykkäsi pistää pykälät pienemmälle ja tulostin taas tykkäsi laittaa paperin ensin haitarille ja sen jälkeen esittää ihan pokalla niinkuin e

Sataa, mutta satakoon

Aamulla herätessä ensimmäinen säähavainto oli, että tuulee todella todella navakasti. Tiesin, että kuopuksella tulisi olemaan vaikeuksia puskea vastatuuleen ajoissa siinä säässä ja lupasin kyydin koululle. Kissamittarin mukaan aamupäivällä oli vielä aurinkoa K

Maanantainaama

En tiedä minkälaisia kuvia muut laittaa puolisoilleen kun ovat käyneet parturissa. Meillä laitetaan tälläisiä Ihana ilma ollut tänäänkin koko päivän, ollut myös aika ihanteellinen pyykinkuivatusilma kun sen verran tuuleskellut. Illalla tehtiin ruuaksi tortillo

Lauantain pikainen

Tänään oli ihana päivä. Nukuttiin pitkään , syötiin hyvä aamiainen ja parin Unelmahäät-sarjan jakson jälkeen lähdettiin kiertelemään kaupungin kirppareita. Ostettiin yksi pikkupenkki viidellätoista eurolla ja muki, jonka hinta oli euron, mutta myyjä sanoi että

Uusi rytmi, perjantai ja elämä

Ensimmäinen perjantai, kun miehellä on kamppailutreenit tänä syksynä ja ensimmäinen kerta ikinä, kun ne on tällätavalla perjantaina. Henkseleitäni paukutellen ilmoitin miehelle hänen näihin treeneihin ilmoittautuessaan, että minä plikka se käyn lenkillä joka k

Uusi työpaikka

Toiset päivät on sellaisia, että ennen yhdeksää aamulla olet jo kolmen kilometrin päässä kotoa lenkittämässä koiraa, käyt kylillä kaupassa, pyykkäät vimmatusti ja monta koneellista, kokkaat monta eri kertaa (ja eri aterioita) ja vielä illan päätteeksi siirrät

Tehoja

Minun säästöpossuni on sellainen muovitasku, jonne olen tavannut sujauttaa vähän rahhoo niinsanotusti jemmaan. Muovitaskun päällä on tarralappu, johon olen kirjoittanut ”hätävara”. No nyt kun on päässyt käymään niin, kuten varmaan muistatte, että olen ostellut

Elämä on kissa

Elämähän se on vaikka ja mitä, mutta sen pitäisi olla kuin kissan elämää. Sellaista oikeasti rentoa, hetkessä olemista, paljon ruokaa ja unta ja täydellistä läheisyyden antamista – ja saamista. Niiden oikeiden seurassa. Ei tarvinnut nostaa, ihan itse meni Tämä

Vähän ennen

Eilinen ilta olikin mielenkiintoinen.  Siis pizza oli tietenkin hyvää, kuten miehen tekemänä aina, mutta sitten se hitsin ukkonen vaan jatkui jatkumistaan, eikä täällä voinut todellakaan kuvitella tekevänsä mitään valmisteluja mihinkään venetsialaisiin siinä r